First Outcomes of an Investigation about Daylighting Knowledge and Education in Europe - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

First Outcomes of an Investigation about Daylighting Knowledge and Education in Europe

Abstrakt

DAYKE (Daylighting Knowledge in Europe) is a project to investigate the daylighting knowledge and skills of Architecture students and practitioners from different countries within the European Union. This paper introduces the first stage of the research and provides results from a direct survey taken by 161 students from seven schools of Architecture: two in Italy, one in The Netherlands, two in Poland and two in Spain. The results indicate significant national differences in preference and perception of daylit spaces. They also show a lack of knowledge about daylighting metrics and regulations among the respondents. Although the research is undergoing, the preliminary data analysis indicates that there is a need for enhancing the daylight knowledge among future architects.

Autorzy (6)

  • Zdjęcie użytkownika dr Giuliani Federica

    Giuliani Federica dr

    • Faculty of Architecture, Sapienza University of Rome, Rome, Italy
  • Zdjęcie użytkownika  Viula Raquel

    Viula Raquel

    • Delft Technical University; Delft, The Netherlands
  • Zdjęcie użytkownika  Valerio R.M. Lo Verso

    Valerio R.M. Lo Verso

    • Department of Energy, Politecnico di Torino, TEBE Research Group; Turin, Italy
  • Zdjęcie użytkownika  Helena Coch Roura

    Helena Coch Roura

    • AEiM – ETSAB – Universidad Politécnica de Catalunya; Barcelona, Spain
  • Zdjęcie użytkownika  Federica Caffaro

    Federica Caffaro

    • Department of Life Sciences and Systems Biology, University of Turin; Turin, Italy

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 54 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Copyright (Lighting Engineering Society of Slovenia)

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Aktywność konferencyjna
Typ:
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Tytuł wydania:
Proceedings of the Lux Europa 2017 Conference Lighting for Modern Society strony 469 - 474
Język:
angielski
Rok wydania:
2017
Opis bibliograficzny:
Federica G., Sokół N., Raquel V., Lo Verso V., Coch Roura H., Caffaro F.: First Outcomes of an Investigation about Daylighting Knowledge and Education in Europe// Proceedings of the Lux Europa 2017 Conference Lighting for Modern Society/ ed. Matej B. Kobav Ljubljana: , 2017, s.469-474
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 162 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi