Abstrakt
Współcześnie występujący handel targowy w przestrzeni publicznej posiada dwoisty charakter, polegający na niejednoznacznej odpowiedzi na pytanie czy powinno się ingerować współczesną architekturę w organizację targowisk czy jarmarków. Może tego rodzaju wydarzenia stanowią pewnego rodzaju nostalgię za tą pierwotną żywiołową formą handlu, której już się nie odnajdzie w galeriach handlowych, hipermarketach, gdzie rzesze ludzi pracują nad ich sukcesem? Patrząc na powyżej przytoczone przykłady, gdzie na styku najbardziej prestiżowych obiektów w dzielnicach nie tylko istotnych dla danego miasta, lecz o światowym znaczeniu pojawia się ta najprostsza forma handlu – targowiska.
Cytowania
-
1
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
KULTURA POPULARNA
nr 4,
strony 44 - 49,
ISSN: 1644-8340 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2013
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.5604/16448340.1055450
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 156 razy