Heuristic Method of Safe Manoeuvre Selection Based on Collision Threat Parameters Areas - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Heuristic Method of Safe Manoeuvre Selection Based on Collision Threat Parameters Areas

Abstrakt

This paper is a continuation of papers dedicated to a radar-based CTPA (Collision Threat Parameters Area) display designed to support safe manoeuvre selection. The display visualizes all the ships in an encounter and presents situational overview from the own ship’s point of view. It calculates and displays information on unsafe or unrealistic own ship’s course & speed allowing a user to select a safe manoeuvre. So far only the manual selection was possible, thus the paper aims at presenting a heuristic approach towards the manoeuvre selection when using the display.

Cytowania

  • 9

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Autorzy (2)

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 24 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY-NC otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
TransNav - The International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation nr 11, strony 591 - 596,
ISSN: 2083-6473
Język:
angielski
Rok wydania:
2017
Opis bibliograficzny:
Szłapczyński R., Szłapczyńska J.: Heuristic Method of Safe Manoeuvre Selection Based on Collision Threat Parameters Areas// TransNav - The International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation. -Vol. 11., nr. 4 (2017), s.591-596
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.12716/1001.11.04.03
Bibliografia: test
  1. Birtley W. B. 1965. Electronic plotting board. United States Patent US3188631A
  2. Fleischer, H., Lipsky, P. and Tiblin, B. 1973. Collision avoidance display apparatus for maneuverable craft. United States Patent US3725918A
  3. Hakoyama, T., Kato, Y., Maeda, S. and Yamaguchi, H. 1996, Navigation display apparatus for collision avoidance utilizing polygonal safety regions and predicted danger areas. United States Patent US5515287A
  4. Lazarowska A. 2015. Ship's Trajectory Planning for Collision Avoidance at Sea Based on Ant Colony Optimisation. Journal of Navigation / Volume 68 / Issue 02 / March 2015, 298-307. otwiera się w nowej karcie
  5. Lazarowska A. 2016. A new deterministic approach in a decision support system for ship's trajectory planning. Expert Systems With Applications, published online November 17, 2016, DOI: http://dx.doi.org/10.1016/j.eswa.2016.11.005 otwiera się w nowej karcie
  6. Lenart, A.S. 1983. Collision threat parameters for a new radar display and plot technique. The Journal of Navigation, 36, 404-410 otwiera się w nowej karcie
  7. Lenart, A.S. 1999 Manoeuvring to required approach parameters -CPA distance and time. Annual of Navigation, 1/99, 99-108
  8. Lisowski, J. 2013. Sensitivity of computer support game algorithms of safe ship control. International Journal of Applied Mathematics and Computer Science, Volume: 23 Issue: 2 Pages: 439-446. otwiera się w nowej karcie
  9. Lisowski, J. 2014. Computational intelligence methods of a safe ship control. Knowledge-based and Intelligent Information & Engineering Systems -18th Annual Conference, KES-2014 Book Series: Procedia Computer Science Volume: 35 Pages: 634-643 otwiera się w nowej karcie
  10. O'Sullivan, J. P. 1982. Collision avoidance apparatus. United States Patent US4313115A
  11. Qiao, L. and Pedersen, E. 2004. Direct perception of collision danger information for safe marine navigation, IEEE International Conference on Systems, Man and Cybernetics SMC ʹ04, 4., 3898 -3902.
  12. Qiao, L., Pedersen, E., Okazaki, T., Fukuto, J. and Tanaka, K. 2006. Direct perception interface for ship-ship collision avoidance, IEEE International Conference on Systems, Man and Cybernetics SMC ʹ06, 1, pp.808-813.
  13. Riggs, R. 1973. Shipʹs maneuver assessment system. United States Patent US3717873A otwiera się w nowej karcie
  14. Szlapczynska J. 2015. Multi-objective Weather Routing with Customised Criteria and Constraints. The Journal of Navigation, 68, pp 338-354. otwiera się w nowej karcie
  15. Szlapczynski R. 2008. Fuzzy Collision Threat Parameters Area (FCTPA) -A New Display Proposal. TransNav, the International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation, Vol. 2, No. 4, pp. 359-362. otwiera się w nowej karcie
  16. Szlapczynski, R., Szlapczynska J. 2015. A Target Information Display for Visualising Collision Avoidance Manoeuvres in Various Visibility Conditions. The Journal of Navigation / Volume 68 / Issue 06 / November 2015, pp. 1041-1055. otwiera się w nowej karcie
  17. Szlapczynski, R., Szlapczynska J. 2017. A method of determining and visualizing safe motion parameters of a ship navigating in restricted waters. Ocean Engineering / Volume 129, 1 January 2017, pp. 363-373. otwiera się w nowej karcie
  18. Weintrit A. 2009. The Electronic Chart Display and Information System (ECDIS), An Operational Handbook. A Balkema Book, CRC Press, Taylor & Francis Group Wood, T.E. and Yancey, J.F. 2002. Method and apparatus for providing accurate boundaries of predicted areas of danger for collision avoidance, United States Patent US6408248B1 otwiera się w nowej karcie
  19. Zhao-lin, W. 1988. Analysis of Radar PAD Information and a Suggestion to Reshape the PAD, The Journal of Navigation, 41, 124-129 otwiera się w nowej karcie
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 103 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi