Abstrakt
This paper is a continuation of papers dedicated to a radar-based CTPA (Collision Threat Parameters Area) display designed to support safe manoeuvre selection. The display visualizes all the ships in an encounter and presents situational overview from the own ship’s point of view. It calculates and displays information on unsafe or unrealistic own ship’s course & speed allowing a user to select a safe manoeuvre. So far only the manual selection was possible, thus the paper aims at presenting a heuristic approach towards the manoeuvre selection when using the display.
Cytowania
-
7
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 43 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
TransNav - The International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation
nr 11,
strony 591 - 596,
ISSN: 2083-6473 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2017
- Opis bibliograficzny:
- Szłapczyński R., Szłapczyńska J.: Heuristic Method of Safe Manoeuvre Selection Based on Collision Threat Parameters Areas// TransNav - The International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation. -Vol. 11., nr. 4 (2017), s.591-596
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.12716/1001.11.04.03
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 142 razy