Heuristic Method of Safe Manoeuvre Selection Based on Collision Threat Parameters Areas - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Heuristic Method of Safe Manoeuvre Selection Based on Collision Threat Parameters Areas

Abstrakt

This paper is a continuation of papers dedicated to a radar-based CTPA (Collision Threat Parameters Area) display designed to support safe manoeuvre selection. The display visualizes all the ships in an encounter and presents situational overview from the own ship’s point of view. It calculates and displays information on unsafe or unrealistic own ship’s course & speed allowing a user to select a safe manoeuvre. So far only the manual selection was possible, thus the paper aims at presenting a heuristic approach towards the manoeuvre selection when using the display.

Cytowania

  • 7

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Autorzy (2)

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 43 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY-NC otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
TransNav - The International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation nr 11, strony 591 - 596,
ISSN: 2083-6473
Język:
angielski
Rok wydania:
2017
Opis bibliograficzny:
Szłapczyński R., Szłapczyńska J.: Heuristic Method of Safe Manoeuvre Selection Based on Collision Threat Parameters Areas// TransNav - The International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation. -Vol. 11., nr. 4 (2017), s.591-596
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.12716/1001.11.04.03
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 147 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi