Abstrakt
W pilarkach ramowych, w których rama piłowa jest napędzana poprzez mechanizm korbowy, generowana przez ramę piłową siła bezwładności oddziaływuje na fundament pilarki oraz na jej układ napędowy. W niniejszym artykule przedstawiono sposób eliminacji tych niekorzystnych zjawisk. Autorzy zaprezentowali dynamicznie wyrównoważony hybrydowy układ napędu ramy piłowej, w którym występuje akumulator energii kinetycznej przyłączony równolegle do układu napędowego. Dzięki temu rozwiązaniu wyeliminowano dynamiczne oddziaływania na podłoże, możliwe było zmniejszenie wymiarów pilarki, fundament stał się zbędny oraz można było zwiększyć ilość skoków ramy piłowej.
Cytowania
-
1 4
CrossRef
-
0
Web of Science
-
2 3
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuł w czasopiśmie z listy filadelfijskiej
- Opublikowano w:
-
European Journal of Wood and Wood Products (HOLZ ALS ROH-UND WERKSTOFF)
nr 60,
wydanie 3,
strony 202 - 206,
ISSN: 0018-3768 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2002
- Opis bibliograficzny:
- Wasielewski R., Orłowski K.: Hybrid dynamically balanced saw frame drive// HOLZ ALS ROH-UND WERKSTOFF. -Vol. 60., iss. 3 (2002), s.202-206
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1007/s00107-002-0290-4
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 173 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
ANALIZA EKONOMICZNA PRODUKCJI WARSTW LICOWYCH PODŁÓG KLEJONYCH WARSTWOWO
- K. Orłowski,
- A. Walichnowski