Hydroacoustic ships berthing aid systems in Gdańsk north harbour - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Hydroacoustic ships berthing aid systems in Gdańsk north harbour

Abstrakt

Manewry dobijania statków do nabrzeży portowych są trudnymi operacjami, przy których należy uwzględniać m. in. na pływy, wiatry, widzialność, prędkość, masę statku, odległość od pirsu. Ewentualna kolizja z pirsem niesie poważne konsekwencje, szczególnie groźne dla wielkich statków a zwłaszcza tankowców. Referat prezentuje hydroakustyczne systemy kontroli manewrów statków wykonane przez zespół pracowników Katedry Systemów Elektroniki Morskiej wydziału ETI Politechniki Gdańskiej i zainstalowane na pirsie paliwowym i pirsie węglowym Portu Północnego w Gdańsku. Każdy z tych systemów mierzy w sposób ciągły cztery odległości między skrajem pirsu i burtą statku metodą sonarową i po odpowiednim przetworzeniu sygnałów oblicza prędkość dziobu i rufy względem nabrzeża. Wyniki wyświetla na widocznej z pokładu manewrującego statku wielkogabarytowej tablicy świetlnej wraz z ewentualnymi alarmami oraz rejestruje parametry manewrów wraz z maksimum amplitudy ugięcia dalb odbojowych zmierzonym w sposób mechaniczny.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Aktywność konferencyjna
Typ:
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Język:
angielski
Rok wydania:
2005
Opis bibliograficzny:
Kilian L., Marszal J., Ostrowski Z., Salamon R., Raganowicz A., Zachariasz K.: Hydroacoustic ships berthing aid systems in Gdańsk north harbour // / : , 2005,
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 9 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi