Influence of gas turbine controller adjustment on propulsion system behaviour in high sea conditions. Part 1. The dynamic model of propulsion system.
Abstrakt
Do badań przyjęto układ napędowy okrętowy z turbinami gazowymi napędzającymi poprzez przekładnię mechaniczną zębatą śrubę okrętową o zmiennym skoku. Nakład napędowy statku z turbinami gazowymi napędzającymi śrubę nastawną oddziałują wymuszenia zarówno od nastaw prędkości obrotowej wału śrubowego jaki skoku śruby napędowej, ale również istnieje silna reakcja od falowania morza (stanu morza) na pracę układu napędowego. Zbudowano model dynamiki układu napędowego statku wykorzystując metodę elementów skończonych.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- III International Scientific - Technical Conference EXPLO- DIESEL & GAS TURBINE ´03. strony 159 - 167
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2003
- Opis bibliograficzny:
- Dzida M.: Influence of gas turbine controller adjustment on propulsion system behaviour in high sea conditions. Part 1. The dynamic model of propulsion system. // III International Scientific - Technical Conference EXPLO- DIESEL & GAS TURBINE ´03. / Gdańsk: Univ. Technol. Fac. Ocean Eng. & Ship , 2003, s.159-167
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 94 razy