Abstrakt
W artykule przedstawiono wielopoziomowy wpływ technologii informacyjnych na przestrzeń miasta. Na wstępie zaprezentowano krótką charakterystykę smart city, która została rozpatrzona w kontekście przestrzeni komercyjnych. W dalszej części rozważono kwestię "ukrytej" inteligencji wspomagającej w mieście różnorodne procesy. Omówiono także zasięg emisji informacji w przestrzeni komercyjnej. Najważniejsze miejsce w artykule zajmuje jednak inteligencja przestrzeni, która w sposób widoczny przekształca wizerunek miasta. Zaprezentowano innowacyjne technologie wykorzystywane w reklamie, które mogą mieć swoje zastosowanie w budowaniu przestrzeni architektonicznej. Informacyjną warstwę przestrzeni komercyjnych zilustrowano realizacjami integrującymi w miejskiej przestrzeni technologie informacyjne i oświetleniowe. Dotyczy to zarówno akcji tymczasowych, jak i stałych struktur architektonicznych, modyfikowanych efektami multimedialnymi. Celem artykułu jest zaakcentowanie, że poza wieloma rozwiązaniami ściśle technicznymi, smart city powinno zapewnić swoim użytkownikom także wysokiej jakości przestrzeń architektoniczną, która może być sposobem na promocję miast i może przynosić zyski.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Studia Informatica Pomerania
strony 169 - 182,
ISSN: 2451-0424 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2012
- Opis bibliograficzny:
- Życzkowska K.: Informacyjna warstwa przestrzeni komercyjnej - smart city a wizerunek miasta// Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego : Informatyka w mieście - w społeczeństwie informacyjnym. -., nr. nr 721 (2012), s.169-182
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 135 razy