Abstrakt
The use of inlet air fogging installation to boost the power for gas turbine engines is widely applied in the power generation sector. The application of fogging to mechanical drive is rarely considered in the literature [1]. This paper will cover some considerations relating to its application to gas turbines in ship drive. There is an important evaporative cooling potential throughout the world when the dynamic data is evaluated, based on an analysis of coincident wet and dry bulb information. This data will allow ship’s gas turbine operators to make an assessment of the economics of evaporative fogging. The paper represents an introduction to the methodology and data analysis to derive the direct evaporative cooling potential to be used in marine gas turbine power output loss compensation.
Cytowania
-
8
CrossRef
-
0
Web of Science
-
1 0
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1515/pomr-2015-0071
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Opublikowano w:
-
Polish Maritime Research
nr 22,
strony 53 - 58,
ISSN: 1233-2585 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Domachowski Z., Dzida M.: Inlet air fogging of marine gas turbine in power output loss compensation// Polish Maritime Research. -Vol. 22, iss. 4 (88) (2015), s.53-58
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1515/pomr-2015-0071
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 142 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Exergy analysis of a negative CO2 emission gas power plant based on water oxy-combustion of syngas from sewage sludge gasification and CCS
- I. S. Ertesvåg,
- P. Madejski,
- P. Ziółkowski
- + 1 autorów