Abstrakt
Artykuł przedstawia koncepcję interakcyjnego systemu Wiz3D służącego do wizualizacji terenu rzeczywistego na podstawie danych pochodzących z Geograficznych Systemów Informacyjnych GIS (ang. Geographical Information Systems). Ze względu na złożoność i różnorodność formatów oraz niedokładność przechowywanych danych geograficznych system taki przed generacją obrazu powinien dokonywać konwersji danych z formatów GIS na postać dogodną dla algorytmów wyświetlania. Postać tę określić można mianem modelu terenu dla wizualizacji TMV (ang. Terrain Model for Visualization). Dopiero dysponując danymi opisanymi tym modelem można pokusić się o efektywne obrazowanie terenu. Istotną częścią tego artykułu jest właśnie opis propozycji modelu terenu dla wizualizacji, którego konstrukcja determinuje zarówno sposoby konwersji z formatów GIS, jak i metody generacji obrazu wynikowego.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2005
- Opis bibliograficzny:
- Lebiedź J., Mieloszyk K.: Interakcyjny system wizualizacji terenu rzeczywistego na podstawie danych GIS// . -., (2005),
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 107 razy