Investigation of educational processes with affective computing methods - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Investigation of educational processes with affective computing methods

Abstrakt

This paper concerns the monitoring of educational processes with the use of new technologies for the recognition of human emotions. This paper summarizes results from three experiments, aimed at the validation of applying emotion recognition to e-learning. An analysis of the experiments’ executions provides an evaluation of the emotion elicitation methods used to monitor learners. The comparison of affect recognition algorithms was based on the criteria of availability, accuracy, robustness to disturbance, and interference with the e-learning process. The lessons learned in these experiments might be of interest to teachers and e-learning tutors, as well as to those researchers who want to use affective computing methods in monitoring educational processes.

Cytowania

  • 1

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 43 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Copyright (Autorzy i E-mentor)

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
e-mentor strony 15 - 24,
ISSN: 1731-6758
Język:
angielski
Rok wydania:
2017
Opis bibliograficzny:
Landowska A., Brodny G.: Investigation of educational processes with affective computing methods// e-mentor. -., nr. 3(70) (2017), s.15-24
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.15219/em70.1304
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 176 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi