Investigations of methods to measure longitudinal forces in continuous welded rail tracks using the tamping machine.
Abstrakt
Praca przedstawia w sposób poglądowy próby znalezienia efektywnej metody określania sił podłużnych w szynach toru bezstykowego. Szczególną uwagę poświęcono metodzie wymuszonych przemieszczeń poprzecznych. Podstawowym stwierdzeniem z przeprowadzonych własnych badań była konieczność odejścia od podnoszenia odłączonego od podkładów odcinka szyny i skoncentrowanie się na przemieszczeniach poprzecznych; doprowadziło to koncepcji zastosowania do celów diagnostycznych podbijarki torowej. W przeprowadzonych testach diagnostycznych z zastosowaniem podbijarki jako podstawę do określania siły osiowej w szynie przyjęto rejestrację jej krzywizny przy określonej wartości przemieszczenia poprzecznego. Opisano zastosowaną oryginalną aparaturę pomiarową. Do akwizycji danych pomiarowych wykorzystano autorski program komputerowy napisany w języku Visual C++ .
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Opublikowano w:
-
PROCEEDINGS OF THE INSTITUTION OF MECHANICAL ENGINEERS PART F-JOURNAL OF RAIL AND RAPID TRANSIT
nr 223,
strony 61 - 73,
ISSN: 0954-4097 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2009
- Opis bibliograficzny:
- Koc W., Wilk A.: Investigations of methods to measure longitudinal forces in continuous welded rail tracks using the tamping machine. // PROCEEDINGS OF THE INSTITUTION OF MECHANICAL ENGINEERS PART F-JOURNAL OF RAIL AND RAPID TRANSIT. -Vol. 223, nr. No F1 (2009), s.61-73
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 96 razy