Abstrakt
Na prestiż zawodu inżyniera pracowali wybitni inżynierowie współpracujący z biznesmenami obdarzonymi wy¬obraźnią. Kształcąc przyszłych inżynierów z zastosowaniem e tech¬nologii warto wiedzieć na czym polega unikalność kształcenia inżynierów i czy stosowanie e-technologii może nam w tym pomóc. Pomóc utrzymać prestiż tego zawodu. W pracy przed¬stawiono najważniejsze zadania inżyniera i zestawiono je z ocze¬kiwaniami wyrażonymi w Polskich Ramach Kwalifikacji. Pokaza¬no unikalność procesu projektowania obiektów i procesów tech¬nicznych wśród oczekiwanych umiejętności absolwentów wyż¬szych uczelni. Wskazano też różnicę między techniką a techno¬logią, w tym również e-technologią. Zasygnalizowano również istotne zagrożenie dla dobrego kształcenia przyszłych inżynierów jakim jest słaby kontakt uczelni technicznych ze środowiskiem gospodarczym.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej
strony 115 - 118,
ISSN: 1425-5766 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2017
- Opis bibliograficzny:
- Sobczak R.: Inżynier: wiedza, technika, technologia// Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej. -., iss. 52 (2017), s.115-118
- Bibliografia: test
-
- Rozporządzenie MNiSW z dnia 18.04.2002 r. w spra- wie określenia standardów nauczania dla poszcze- gólnych kierunków studiów i poziomów kształcenia, Dz.U. 2002 nr 253 poz. 1004. otwiera się w nowej karcie
- Ustawa z dnia 27.07.2005 Prawo o szkolnictwie wyższym. Dz.U. 2007 nr 164 poz. 1365. otwiera się w nowej karcie
- Rozporządzenie MNiSW z dnia 12.07.2007 r. w spra- wie standardów kształcenia dla poszczególnych kie- runków oraz poziomów kształcenia, a także trybu i warunków, jakie musi spełniać uczelnia, by prowa- dzić studia międzykierunkowe i makrokierunki, Dz.U. 2007 nr 164 poz. 1166. otwiera się w nowej karcie
- Rozporządzenie MNiSW z dnia 2.11.2011 r. w sprawie Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyż- szego, Dz.U. 2011 nr 253 poz. 1520. otwiera się w nowej karcie
- Rozporządzenie MNiSW z dnia 26.09.2016 r. w spra- wie charakterystyk drugiego stopnia Polskiej Ramy Kwalifikacji typowych dla kwalifikacji uzyskiwanych w ramach szkolnictwa wyższego po uzyskaniu kwalifi- kacji pełnej na poziomie 4 -poziomy 6-8. Dz.U. z 2016 poz. 1594. otwiera się w nowej karcie
- Allinson R., Izsak K., Griniece E.: Catalysing Innova- tion In The Knowledge Triangle, Technopolis Group, Publication for the European Institute of Innovation and Technology, 2012, s.5.
- Knowledge Triangle -Re-Inventing the Future, red. Lappalainen P., Markkula M., European Society for Engineering Education SEFI, Aalto University, Universitat Politècnica de València, 2013, Okładka. otwiera się w nowej karcie
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 127 razy