Abstrakt
Obserwacje efektów działań gospodarczych przedsiębiorstw wsparte badaniami literatury pozwoliły na zdiagnozowanie niedostatku w zakresie ogólnych modeli tworzenia wartości. Punktem wyjścia było określenie celu działania przedsiębiorstwa, który wykazuje immanentną dychotomię. Dążenie do realizacja tak ujętego celu jest podstawą do konfigurowania wartości generowanych przez przedsiębiorstwo. W tym zakresie wykorzystujące wyniki prac Ch. B. Stabella i Ø. D. Fjeldstada ukazano trzy podstawowe technologie tworzenia wartości. Na tej podstawie zajęto stanowisko, że nie pozwalają one na formułowanie wszystkich charakterystyk tworzenia wartości. Taki wniosek był podstawą do zdiagnozowania istnienia niedostatku w zakresie ogólnych opisu ogólnych technologii tworzenia wartości. Poszukując rozwiązania tego problemu zaproponowano, aby owe technologie uzupełnić o nową, ujmującą konfigurację tworzenia wartości w postaci chmury. Chmura wartości jest pewną konstelacją obłoków wartości, które zdefiniowano jako zbiory danego rodzaju właściwości reprezentowanych przez określony produkt.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości
nr 32,
strony 121 - 129,
ISSN: 2084-2686 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Falencikowski T.: Istota chmury wartości - założenia podstawowe// Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości. -Vol. 32., nr. 2 (2015), s.121-129
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 110 razy