Jak wiele wiedzy warto zdobyć na studiach? Strategie studiowania na przykładzie studentów zarządzania Politechniki Gdańskiej
Abstrakt
Dane statystyczne dotyczące obiektywnej sytuacji osób kończących studia na uczelni wyższej (np. łatwość znalezienia pracy, początkowe zarobki) wskazują na racjonalność podjęcia decyzji o studiowaniu. Jednocześnie w obliczu głosów krytykujących system kształcenia wyższego, dla studentów najistotniejszym profitem osiąganym w wyniku studiów może stawać się dyplom ich ukończenia. W artykule opisane są przeprowadzone przez autorów badania jakościowe i ilościowe, których celem jest identyfikacja strategii studiowania obieranych przez studentów. Wykorzystano metodę sędziów kompetentnych, którymi byli studenci ostatniego semestru, którzy wskazywali (n = 31) i rangowali (n = 30) wiedzę niezbędną do tego, aby poradzić sobie na studiach. Uzyskane od nich informacje zostały wykorzystane do zidentyfikowania możliwych strategii studiowania, które następ-nie były oceniane przez studentów dopiero rozpoczynających studia (n = 176). Uzyskane wyniki wskazują na preferowanie przez studentów strategii kładących nacisk na jedynie niektóre elementy wiedzy dostępnej w czasie studiów. Ponadto, wybory strategii wskazywane przez studentów dopiero rozpoczynających studia są tożsame z wyborami wskazywanymi przez studentów ostatniego semestru. W opinii autorów uzyskane wyniki mogą zostać wykorzystane w praktyce edukacyjnej, na przykład do tworzenia bardziej zindywidualizowanych ścieżek studiowania.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.19253/reme.2019.01.003
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Przedsiębiorstwo we współczesnej gospodarce - teoria i praktyka
strony 29 - 43,
ISSN: 2084-6495 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2019
- Opis bibliograficzny:
- Ziemiański P., Zięba K.: Jak wiele wiedzy warto zdobyć na studiach? Strategie studiowania na przykładzie studentów zarządzania Politechniki Gdańskiej// Przedsiębiorstwo we współczesnej gospodarce - teoria i praktyka -,iss. 1(28) (2019), s.29-43
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.19253/reme.2019.01.003
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 190 razy