Abstrakt
Kapitał marki miasta obejmuje zestaw jego unikalnych cech, które umożliwiają rywalizowanie o potencjalnych klientów: mieszkańców, turystów, studentów czy też inwestorów. Niniejszy rozdział dotyczy problematyki czynników kształtujących markę miasta Gdańsk określonych na podstawie wyników badania jakościowego. Zostało ono przeprowadzone w formie wywiadu z ekspertami zajmującymi się zawodowo kreowaniem marki miast. Wyboru respondentów dokonano zgodnie z założeniami teorii ugruntowanej, która opiera się na przesłance, że rzeczywistość społeczną najlepiej rozumieją podmioty w nią zaangażowane. Uzyskane odpowiedzi umożliwiły stworzenie mapy prezentującej zależności dotyczące kapitału marki miasta Gdańsk. Rezultaty badania mogą być wykorzystane przez organy zajmujące się budowaniem wizerunku miasta, wpływając na ulepszanie jego oferty, doskonalenie komunikacji z interesariuszami a także na ocenę działań marketingowych mających na celu rozwój marki miasta Gdańsk.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2023
- Opis bibliograficzny:
- Sokołowska E.: Kapitał marki miasta Gdańska - ujęcie marketingowe// Potencjał aglomeracji Trójmiasta i metodyka pomiaru jego wykorzystania/ : , , s.115-128
- Źródła finansowania:
-
- Publikacja bezkosztowa
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 51 razy