Abstrakt
W artykule podjęto próbę scharakteryzowania sposobu, w jaki studenci definiują pojęcie profesjonalizmu i określenia cech, które uznają za charakterystyczne dla osób które można określić mianem profesjonalistów. Materiał empiryczny pozyskano metodą sondażową, w oparciu o ankietę przeprowadzoną wśród studentów studiów magisterskich na kierunku Zarządzanie. Wśród wniosków z badania, podkreślić należy przede wszystkim wysoką świadomość wśród studentów odnośnie istotnego znaczenia, jakie ma rzetelne i profesjonalne podejście pracownika w toku realizacji obowiązków zawodowych oraz umiejętność trafnego wskazania cech, które uznać można za profesjonalne. Należy jednak również podkreślić, iż ankietowani nie dostrzegają w swoim otoczeniu zbyt wiele osób, które określają mianem profesjonalistów.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego
strony 421 - 433,
ISSN: 2450-7733 - Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Tomczak M.: Kategoria "profesjonalizmu" w opinii studentów zarządzania// STUDIA I PRACE WYDZIAŁU NAUK EKONOMICZNYCH I ZARZĄDZANIA UNIWERSYTETU SZCZECIŃSKIEGO. -., nr. 39, t. 4 (2015), s.421-433
- Bibliografia: test
-
- Blachnik-Gęsiarz M., Szempruch J., Profesjonalizm a rozwój zawodowy nauczyciela, w: Pro- fesjonalne funkcjonowanie nauczyciela, red. J. Szempruch, Wydawnictwo WSL, Czę- stochowa 2010.
- Day Ch., Rozwój zawodowy nauczyciela, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004.
- Filipowicz G., Zarządzanie kompetencjami zawodowymi, PWE, Warszawa 2004.
- Gewirtz S., Mahony P., Hextall I., Cribb A., Policy, professionalism and practice: under- standing and enhancing teachers' work, w: Changing Teacher Professionalism. Inter- national trends, challenges and ways forward, red. S. Gewirtz, P. Mahony, I. Hextall, A. Cribb, Routledge, Londyn-Nowy Jork 2009.
- Jaremczuk K., Podmiotowość pracownika w zarządzaniu organizacją, PWE, Warszawa 2012. otwiera się w nowej karcie
- Klisiński J., Profesjonalizacja i profesjonaliści w zarządzaniu sportem, Wydawnictwo Poli- techniki Częstochowskiej, Częstochowa 2000.
- Kwiatkowska H., Pedeutologia, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
- Morawski M., Zarządzanie profesjonalistami, PWE, Warszawa 2009.
- Oleksyn T., Zarządzanie kompetencjami, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006. Podręcznik ankietera, red. S. Sawiński, P.B. Sztabiński, F. Sztabiński, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa. otwiera się w nowej karcie
- Robson J., Teacher professionalism in further and higher education, Routledge, Nowy Jork 2006. otwiera się w nowej karcie
- Rokita J., Organizacja ucząca się, Wydawnictwo AE, Katowice 2003.
- Weber M., Etyka protestancka a duch kapitalizmu, Wydawnictwo TEST, Lublin 1994. otwiera się w nowej karcie
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 91 razy