Abstrakt
The corporate universe nowadays is full of change initiatives andimprovement philosophies. However,only few have proved successful enough to be integrated into regular operations a worldwide leading companies.In this context Six Sigma projects and Lean action workouts emerge as he most effective practices.In this paper we argue that there is a considerable potential to enhance them using Knowledge Management methodology and benefit from intersection of the three approaches. For that reason Knowledge Management strategies, tools and information technologies mus be recognized amongs the major enterprises and systematically implemented as the part of their culture.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Tytuł wydania:
- Electronic Commerce : technologie, komunikacja, zagadnienia społeczne strony 17 - 31
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2006
- Opis bibliograficzny:
- Latos M., Szczerbicki E., Wachowicz J.: KM supported process improvement// Electronic Commerce : technologie, komunikacja, zagadnienia społeczne/ ed. red. nauk. Zbigniew Tomczak i Jacek Wachowicz ; JIB E-Consulting, Politechnika Gdańska. Wydział Zarządzania i Ekonomii. Gdańsk: JIB e-consulting, 2006, s.17-31
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 97 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
New Challenges in Management and Economics in 21st century. Selected studies and examples
- P. Grudowski,
- D. Dudek,
- J. Majczyk
- + 1 autorów
Lean Six Sigma in French and Polish Small and Medium-Sized Enterprises - The Pilot Research Results
- P. Grudowski,
- M. Wiśniewska,
- E. Leseure