Abstrakt
Niniejszy rozdział przybliża czytelnikom zagadnienia związane z komunikacją marketingową w kontekście wprowadzania na rynek nowych produktów. Opisano w nim pojęcie komunikacji marketingowej, elementy procesu komunikacji marketingowej oraz funkcje pełnione przez komunikację. Przybliżono też rodzaje strategii (w tym strategie przekazu) i omówiono kanały komunikacji. Scharakteryzowano również metody ustalania budżetu na realizację działań komunikacyjnych. W dalszej części opisano wybrane instrumenty komunikacji marketingowej (reklamę i jej media, merchandising, promocję sprzedaży, sprzedaż osobistą, public relations, sponsoring, marketing bezpośredni oraz marketing szeptany). Rozdział kończy określenie sposobów oceny rezultatów zintegrowanych działań instrumentów komunikacji marketingowej.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Tytuł wydania:
- W : Planowanie i rozwój nowych produktów strony 217 - 240
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Brzozowska-Woś M.: Komunikacja marketingowa, jako istotny instrument kreujący wizerunek nowego produktu// W : Planowanie i rozwój nowych produktów/ ed. M. Wirkus, A. M. Lis Warszawa: CeDeWu, 2015, s.217-240
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 279 razy