Konsumenci pokolenia Y - nowe wyzwanie dla komunikacji marketingowej - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Konsumenci pokolenia Y - nowe wyzwanie dla komunikacji marketingowej

Abstrakt

Celem artykułu jest wykazanie zmian jakie zaszły w zachowaniach konsumentów w XXI wieku - na przykładzie segmentu rynku jaki stanowią konsumenci pokolenia Y - i idącej za tym konieczności adaptacji działań marketingowych. Przeprowadzona analiza literatury wykazała, że pokolenie Y jest pierwszym pokoleniem, które całe swoje życie spędziło w tzw. środowisku cyfrowym. Stanowi to wyzwanie dla osób zajmujących się marketingiem, ponieważ w odróżnieniu od poprzednich pokoleń nie jest pod wpływem mediów tradycyjnych. Praktyczne implikacje prowadzonych rozważań to konieczność wykorzystywania mediów cyfrowych w działaniach marketingowych, co zwiększa skuteczność w docieraniu do konsumentów z pokolenia Y. Wśród implikacji społecznych należy wskazać m.in. na rozwój handlu elektronicznego oraz mediów społecznościowych w zakresie wspierania procesów podejmowania decyzji o zakupie. Kluczowe słowa rozwijane w artykule to: konsument, pokolenie Y i marketing. Artykuł mieści się w kategorii przeglądu literatury poświęconej konsumentom pokolenia Y oraz przedstawia koncepcję zmiany działań w ramach marketingu-mix wynikającej z uwzględnienia specyfiki badanego pokolenia.

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 964 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Copyright (2016 Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur)

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Handel Wewnętrzny strony 140 - 151,
ISSN: 0438-5403
Język:
polski
Rok wydania:
2016
Opis bibliograficzny:
Gołąb-Andrzejak E.: Konsumenci pokolenia Y - nowe wyzwanie dla komunikacji marketingowej// Handel Wewnętrzny. -., nr. 2 (361) (2016), s.140-151
Bibliografia: test
  1. Allerton H. (2001), Generation why, "T & D Magazine", No. 55(11).
  2. Ansari A. i Mela C.F. (2003), E-customization, "Journal of Marketing Research", No. 40(2). otwiera się w nowej karcie
  3. Bakewell C. and Vincent-Wayne, M. (2003), Generation Y female consumer decision-making styles, "International Journal of Retail & Distribution Management", No. 31(2/3). otwiera się w nowej karcie
  4. Barbagallo P. (2003), Teens, "Target Marketing", No. 26(4).
  5. Bartlett M. (2004), Analyst: understanding what shapes generation can help the . . ., "Credit Union Journal", No. 8(21).
  6. Beard F.K. (2003), College student attitudes toward advertising's ethical, economic, and social con- sequences, "Journal of Business Ethics", No. 48(3). otwiera się w nowej karcie
  7. Berry L.L., Bolton R.N., Bridges C.N., Meyer J., Parasuraman A. i Seiders K. (2010), Opportunities for innovation in the delivery of interactive retail services, "Journal of Interactive Marketing", No. 24. otwiera się w nowej karcie
  8. Bitner M.J., Brown S.W., Meuter M.L. (2000), Technology infusion in service encounters, "Journal of the Academy of Marketing Science", No. 28(1). otwiera się w nowej karcie
  9. Bolton R.N., Parasuraman A., Hoefnagels A., Migchels N., Kabadayi S., Gruber T., Solnet D. (2013), Understanding Generation Y and their use of social media: a review and research agenda, "Jour- nal of Service Management", No. 24(3). otwiera się w nowej karcie
  10. Brosdahl D.J., Carpenter J.M. (2011), Shopping orientations of US males: a generational cohort comparison, "Journal of Retailing and Consumer Services", No. 18. otwiera się w nowej karcie
  11. Chrysochou P., Krystallis A., Mocanu A., Lewis R.L. (2012), Generation Y preferences for wine: an exploratory study of US market applying the best-worst saling, "British Food Journal", No. 114(4). otwiera się w nowej karcie
  12. Cowart K.O., Goldsmith R.E. (2007), The influence of consumer decision-making styles on online apparel consumption by college students, "International Journal of Consumer Studies", No. 31(6). otwiera się w nowej karcie
  13. Dalton P. (2003), Managing the generation, "ABA Washington News", No. 11(19). otwiera się w nowej karcie
  14. Drake-Bridges E. and Burgess B. (2010), Personal preferences of tween shop pers, "Journal of Fa- shion Marketing and Management", No. 14(4). otwiera się w nowej karcie
  15. Edelman/StrategyOne (2010), The 8095 Exchange: Millennials, their actions surrounding brands, and the dynamics of reverberation, http://www.slideshare.net/EdelmanDigital/8095-white-paper [dostęp: 17.01.2011].
  16. Eyre G. (2003), Back to basics: the role of reading in preparing young people for the information socjety, "Reference Services Review", No. 31(3). otwiera się w nowej karcie
  17. Foscht T., Schloffer J., Iii C.M., Chia S.L. (2009), Assessing the outcomes of Generation-Y customers' loyalty, "International Journal of Bank Marketing", No. 27(3). otwiera się w nowej karcie
  18. Gołąb-Andrzejak E. (2014), Lojalność w społeczeństwie informacyjnym na przykładzie "pokolenia Millenium", "Marketing i Rynek", nr 11. otwiera się w nowej karcie
  19. Gołąb-Andrzejak E. (2015), Lojalność eurokonsumentów pokolenia Y, "Handel Wewnętrzny", nr 1.
  20. Heaney J.G. (2007), Generations X and Y's internet banking usage in Australia, "Journal of Financial Services Marketing", No. 11(3). otwiera się w nowej karcie
  21. Howe N., Strauss W. (2000), Millennials Rising, Vintage Books, New York. otwiera się w nowej karcie
  22. Howe N., Strauss W. (2007), The next 20 years: how customer and workforce attitudes will evolve, "Harvard Business Review", No. 85(7/8).
  23. Immordino-Yang M.H., Christodoulou J.A., Singh V. (2012), Rest is not idleness: implications of the brain's default mode for human development and Education, "Perspectives on Psychological Science", No. 7(4). otwiera się w nowej karcie
  24. Kavounis Y. (2008), The Millennial effect, "Brand Strategy", October. Krzemień G. (2011), Kto zjada internetowy tort, "Marketing w Praktyce", nr 01(155).
  25. Lafayette J. (2011), Marketers targeting generation of Millennials, "Broadcasting & Cable", No. 28.
  26. Lastovicka J., Murry J.P. Jr, Joachimsthaler E.A. (1990), Evaluating the measurement validity of life- style typologies, "Journal of Marketing Research", No. 27(1). otwiera się w nowej karcie
  27. Littman S. (2008), Welcome to the new Millennials, "Response Magazine", May. otwiera się w nowej karcie
  28. Martin C.A., Turley L.W. (2004), Malls and consumption motivation: an exploratory examination of older Generation Y consumer, "International Journal of Retail & Distribution Management", No. 32(10). otwiera się w nowej karcie
  29. Mazurek-Łopacińska K. (2005), Europejska kultura konsumencka: aspekty teoretyczne i empiryczne, (w:) Wiktor J.W. (red.) Euromarketing. Strategie przedsiębiorstw na rynku europejskim, Akade- mia Ekonomiczna w Krakowie, Wydział Zarządzania, Kraków.
  30. McCrindle M., Beard M. (2008), Generations -myth or reality?, http://www.mrsa.com.au/index.cfm?aĽdetail&idĽ2852&eidĽ149 [dostęp: 28.11.2010].
  31. Murray M. (2000), Young Internet users likely to shop for mortgages online, "Real Estate Finance Today", No. 17(45).
  32. New Strategist (2004), The Millennials: Americans Born 1977 to 1994, Ithaca: New Strategist Publi- cations Inc., New York. otwiera się w nowej karcie
  33. Noble S.M., Haytko D.L. i Phillips J. (2009), What drives college-age Generation Y consumers?, "Journal of Business Research", No. 62(6). otwiera się w nowej karcie
  34. Park J., Gursoy D. (2012), Generation effects on work engagement among US hotel employees. "International Journal of Hospitality Management", No. 31(4). otwiera się w nowej karcie
  35. Paul P. (2001), Getting inside Gen Y, "American Demographics", No. 23(9). otwiera się w nowej karcie
  36. Peterson R., Balasubramanian S., Bronnenberg B. (1997), Exploring the implications of the internet for consumer marketing, "Journal of the Academy of Marketing Science", No. 25(4). otwiera się w nowej karcie
  37. Racolta-Paina N.D., Luca T.A. (2010), Several considerations regarding the online consumer in the 21st century -a theoretical approach, "Management & Marketing", No. 5(2).
  38. Rich M. (2008), Millennial students and technology choices for information searching, "The Electro- nic Journal of Business Research Methods", No. 6(1).
  39. Richard K. Miller i in. (2011), Consumer Behavior 2011: Millennial Consumers, Richard K. Miller and Associates (RKMA), Loganville: GA. otwiera się w nowej karcie
  40. Consumer Behavior 2011, Millennial Consumers, Richard K. Miller and Associates (RKMA), Loganville: GA. otwiera się w nowej karcie
  41. Smith K.T. (2012), Longitudinal study of digital marketing strategies targeting Millennials, "The Journal of Consumer Marketing", No. 29(2).
  42. Tsui B. (2001), Generation next, "AdvertisingAge", January. Van den Bergh J., Behrer M. (2012), Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y, "Samo Sedno", http://www.samosedno.com.pl/jak-kreowac-marki-ktore-pokocha-pokolenie-y,977.html [dostęp: 28.03.2014].
  43. Wallis J. (2005), Cyberspace, information literacy and the information society, "Library Review", No. 54(4). otwiera się w nowej karcie
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 255 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi