Abstrakt
W artykule zwrócono uwagę na ewolucję instytucji szkolnictwa wyższegowymuszającą konieczność poszukiwania nowych, niekonwencjonalnych metoddoskonalenia zarządzania współczesnym uczelnią. Przyjmując, że w najbliższych latach konkurencja pomiędzy szkołami wyższymi przeniesie się na poziom sieci międzyorganizacyjnych, zaproponowano implementację koopetycji jako narzędzia wspomagającego zarządzanie uczelnią. Zidentyfikowano klientów, dostawców, konkurentów oraz graczy komplementarnych uczelni. Pokazano, że koopetycja może być pomocna w doskonaleniu zarządzania wiedzą dzięki synergii zasobów współkonkurujących uczelni, dostrzegając również zagrożenia z tym związane. W podsumowaniu stwierdzono, że postrzeganie uczelni jako organizacji uwikłanej w sieć koopetycji jest zasadne, gdyż perspektywa organizacji samodzielnej nie wytrzymuje próby czasu.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
PRZEGLĄD ORGANIZACJI
strony 16 - 19,
ISSN: 0137-7221 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2011
- Opis bibliograficzny:
- Leja K.: Koopetycja metodą doskonalenia zarządzania współczesną szkołą wyższą// PRZEGLĄD ORGANIZACJI. -., nr. nr 7/8 (2011), s.16-19
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 109 razy