Abstrakt
Celem artykułu jest wskazanie występowania rozbieżności pomiędzy definiowanymi oczekiwaniami a rzeczywistym postrzeganiem kultury jakości przez członków społeczności w instytucjach szkolnictwa wyższego oraz zachęcenie do promowania działań oddolnych, wspomagających zapewnienie i doskonalenie jakości we wszystkich obszarach aktywności uczelni.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 898 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- Copyright (2019 Politechnika Gdańska Uczelniana Komisja ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia, Dział Zarządzania Jakością)
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Dzień Jakości PG
strony 25 - 31,
ISSN: 2353-8732 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2019
- Opis bibliograficzny:
- Lendzion A.: Kultura jakości – teoria a praktyka// Dzień Jakości PG -,nr. 6 (2019), s.25-31
- Bibliografia: test
-
- Narodowe Święto Niepodległości na Politech- nice Gdańskiej, 10.11.2017, fot. K. Krzempek; Zjazd absolwentów Wydziału Zarządzania i Ekonomii 2017, 18.11.2017, fot. P. Niklas; Spotkanie opłatkowe, 28.12.2017, fot. P. Niklas; Wykład fakultatywny z przedmiotu humanistyczno-społecznego, pt. "Proces poznawczy w naukach przyrodniczych", który wygłosił prof. dr hab. inż. Janusz Mroczka, dr. h. c. mult., 26.02.2018, fot. P. Niklas; Gala Konkursu Czerwonej Róży 2018, 27.05.2018, fot. K. Krzempek) otwiera się w nowej karcie
- Lipińska-Grobelny A., Klimat organizacyjny i jego konsekwencje dla funkcjonowania pracowników, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2007, s. 248 i 253.
- Łukasiński W., Wpływ kultury jakości na funkcjonowanie organizacji [w:] Przegląd organizacji, 2011, nr 6, s. 2. otwiera się w nowej karcie
- Gołębiowski M., Elementy kultury jakości w organizacji [w:] Studia i prace Wydziału Nauk Ekono- micznych i Zarządzania, nr 38, t. 1, Szczecin 2014, s. 38, 39. otwiera się w nowej karcie
- Wawak T., Kultura zarządzania oparta na jakości [w:] praca zbiorowa, Dyskusje o Zarządzaniu 8, Kultura zarządzania, Ementon, Warszawa 2016, s. 46, 47, 49-50, 51-52.
- Wróbel M. i Smolarek M., Odpowiedzialność za pracowników wyzwaniem dla współczesnych organizacji [w:] ZN WSH Zarządzanie 2018 (1), s. 64.
- Próchnicka M., Wewnętrzne systemy zapewnienia jakości kształcenia w odniesieniu do nowych regulacji prawnych [w:] Materiały konferencyjne z Seminarium bolońskiego, 2011, s. 28-29.
- Mirecka J., Wdrażanie zarządzania jakością w programach kształcenia oraz zarzadzanie jakością na wydziela i uczelni [w:] Materiały konferencyjne z Seminarium bolońskiego, Warszawa 2013, s. 50.
- Sursock A., Examining Quality Culture, Part II: Processes and Tools -Participation, Ownership and Bureaucracy, EUA Publications, Brussels 2011.
- Europejskie Stowarzyszenie na rzecz Zapewnienia Jakości w Szkolnictwie Wyższym, Standardy i wskazówki dotyczące zapewnienia jakości kształcenia w Europejskim Obszarze Szkolnictwa Wyższego, Helsinki 2005, str. 13. otwiera się w nowej karcie
- Praca zbiorowa, Standardy i wskazówki dotyczące zapewnienia jakości w Europejskim Obszarze Szkolnictwa Wyższego, zatwierdzone przez Konferencję Ministerialną, Erywań 2015, str. 5-7. otwiera się w nowej karcie
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 196 razy