Abstrakt
The paper describes the final technology of launching the steel bridge superstructure. The original technology failed in the first construction stage. Local damage of steel webs caused by plastic buckling stopped the procedure. In the effect of damage a new consulting team was employed to solve the problem and redesign a technology of constructing. The key element of the new solution was developed with great help of non-linear shell FEM model of a span. The paper presents construction methods, applied theoretical analysis and a number of conclusions resulting from the collected experience.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Tytuł wydania:
- Shell Structures: Theory and Applications. Volume 4 strony 485 - 488
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2018
- Opis bibliograficzny:
- Żółtowski K., Binczyk M.: Launching of steel bridge girder. Application of nonlinear shell models// Shell Structures: Theory and Applications, vol.4/ ed. Wojciech Pietraszkiewicz, Wojciech Witkowski Londyn: CRC Press Taylor & Francis/Balkema, 2018, s.485-488
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1201/9781315166605-112
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 180 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
The roadway bridge over Vistula River in Plock - design and construction.
- N. Hajdin,
- B. Stipanić,
- J. Krawczyk
- + 1 autorów
Pounding mitigation of a short-span cable-stayed bridge using a new hybrid passive control system
- A. Tabrizikahou,
- A. Javanmardi,
- H. Mohammad-Sedighi
- + 4 autorów