Literature Review on Conceptualisation of Online Consumer Engagement - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Literature Review on Conceptualisation of Online Consumer Engagement

Abstrakt

The purpose of the current study is to develop a literature review on “online consumer engagement” (OCE). Articles from 2006 to 2016 published in the marketing journals and other related journals have been reviewed to summarise the OCE concept. Although there is not an agreed definition and conceptualisation of OCE, this study classified the concept as either behavioural or psychological within the dimensions of cognitive, emotional, and behavioural type. The objects of OCE also were grouped as engagement with a brand, online brand community, and multiple engagement objects to address the importance of interactive nature of “customer engagement” (CE), which allows customers to engage with multiple objects at the same time. Finally, this study provides the most updated review on the OCE concept in the context of online engagement.

Autorzy (3)

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 140 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Copyright (2017 Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur)

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Handel Wewnętrzny strony 353 - 362,
ISSN: 0438-5403
Język:
angielski
Rok wydania:
2017
Opis bibliograficzny:
Unal G., Schivinski B., Brzozowska-Woś M.: Literature Review on Conceptualisation of Online Consumer Engagement// Handel Wewnętrzny. -., iss. 6 (371) (2017), s.353-362
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 180 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi