Managing Quality Contests Based on Excellence Model at the Local Level. Selected Conditions and Problems – Case Study
Abstrakt
The aim of this article was to present characteristic phenomena accompanying competitions for quality awards based on the use of the organizational excellence models implemented at the regional level. Typical problems were identified, the understanding of which allows for a better use of the idea of excellence to raise the overall level of maturity of organizations aspiring to quality awards at every level. The results of self-assessment and external verification of organizations participating in the 21st edition of the Competition for the Pomeranian Quality Award were presented. On the basis of in-depth interviews with employees of the competition organizing unit as well as source materials, a diagnosis of the current state concerning this undertaking was presented and some directions of improvement actions were defined.
Cytowania
-
1
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, Sectio H Oeconomia
nr 52,
strony 37 - 47,
ISSN: 0459-9586 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2018
- Opis bibliograficzny:
- Grudowski P., Wendt A.: Managing Quality Contests Based on Excellence Model at the Local Level. Selected Conditions and Problems – Case Study// Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, Sectio H Oeconomia. -Vol. 52., iss. 6 (2018), s.37-47
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.17951/h.2018.52.6.37-47
- Bibliografia: test
-
- Biuletyn Informacyjny Pomorskiej Rady FSNT NOT w Gdańsku, 2016, luty, wydanie specjalne.
- Boulter, l., Bendell, T., Dahlgaard, J.J., Total quality beyond North America: A comparative analysis of the performance of European Excellence Award winners, "International Journal of Operations and Production Management" 2013, vol. 33(2). DOI: 10.1108/01443571311295635. otwiera się w nowej karcie
- Dahlgaard-Park, S.M., Reviewing the European Excellence Model from a management control view, "The TQM Journal" 2008, vol. 20(2). DOI: 10.1108/17542730810857345. otwiera się w nowej karcie
- Dale, B.G, Zairi, M., van der Wiele, A., Williams, A.R.T., Quality is dead in Europe -long live excellence - true or false? "Measuring Business Excellence" 2000, vol. 4(3). DOI: 10.1108/13683040010377737. otwiera się w nowej karcie
- Fonseca, l.M.C., Relationship between ISO 9001 certification maturity and EFQM business excellence model results, "Quality, Innovation, Prosperity" 2015, vol. 19(1). DOI: 10.12776/QIP.V19I1.556. otwiera się w nowej karcie
- Grigoroudis, E., Siskos, y., Customer Satisfaction Evaluation. Methods for Measuring and Implementing Service Quality, Springer Science+Business Media, New york 2010. otwiera się w nowej karcie
- Grudowski, P., Wybrane aspekty projakościowej orientacji w zarządzaniu polskimi uczelniami, "Zarządzanie i Finanse" 2015, nr 3.
- Kacała, J., Wierzbic, A., Od systemów znormalizowanych do doskonałości biznesowej, "Management Forum" 2015, vol. 3(4). DOI: 10.15611/mf.2015.4.05. otwiera się w nowej karcie
- latham, J.R., A Framework for leading the transformation to performance excellence. Part II: CEO Perspectives on leadership behaviors, individual leader characteristics, and organizational culture, "Quality Management Journal" 2013, vol. 20(3). DOI: 1080/10686967.2013.11918354. otwiera się w nowej karcie
- latham, J.R., Leadership for quality and innovation: Challenges, theories, and a framework for future research, "Quality Management Journal" 2014, vol. 21(1). DOI: 10.1080/10686967.2014.11918372. otwiera się w nowej karcie
- Murphy, W.h., Small and mid-sized enterprises quality management research (1990-2014): A revealing look at QM's vital role in making SMEs stronger, "Journal of Small Business & Entrepreneurship" 2016, vol. 28(5). DOI: 10.1080/08276331.2016.1166554. otwiera się w nowej karcie
- Myszewski, J.M., O zapewnieniu skuteczności doskonalenia, [in:] E. Skrzypek (red.) Wpływ zarządzania procesowego na jakość i innowacyjność przedsiębiorstwa, t. 1, Wydawnictwo UMCS, lublin 2008. Raporty z weryfikacji 21 edycji Konkursu o Pomorską Nagrodę Jakości. Regulamin 21 edycji Konkursu o Pomorską Nagrodę Jakości. otwiera się w nowej karcie
- Skrzypek, A., Jakościowe aspekty doskonalenia zarządzania organizacją, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-humanistycznego w Siedlcach. Seria: Administracja i Zarządzanie" 2014, nr 100. otwiera się w nowej karcie
- Skrzypek, E., Doskonalenie jakości jako szansa na sukces organizacji, "Współczesne Zarządzanie" 2010, nr 3, Kwartalnik Środowisk Naukowych i liderów Biznesu.
- vovk, v., Specyfika i formy odznaczania w ramach międzynarodowych, krajowych i regionalnych nagród jakości, "Zeszyty Naukowe WSEI. Seria: Ekonomia" 2013, vol. 6(1).
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 137 razy