Abstrakt
Two kinds of business scenarios are considered: application- and service-oriented. It is shown that the former are more flexible and easier reconfigurable for both traditional (human-oriented) and IT services. Moreover, complex IT services can be created by simple IT services using the modern mashup technology. It is the reason why such business scenarios can be modeled by BPMN in much easier ways. A simple example of a supply chain of a sales company is considered and the available advantages of such technologies are emphasized in the paper.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 53 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
TASK Quarterly
nr 22,
strony 321 - 332,
ISSN: 1428-6394 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2018
- Opis bibliograficzny:
- Krawczyk H., Parsamyan N.: Mashup Approaches for Improving Service Oriented Business Scenarios// TASK Quarterly. -Vol. 22., iss. 4 (2018), s.321-332
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.17466/tq2018/22.4/b
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 187 razy