Mathematical Modelling of Drive System with an Elastic Coupling Based on Formal Analogy between the Transmission Shaft and the Electric Transmission Line - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Mathematical Modelling of Drive System with an Elastic Coupling Based on Formal Analogy between the Transmission Shaft and the Electric Transmission Line

Abstrakt

In the paper, the kinematic structure of the transmission shaft between the driving motor and the working mechanism is studied. The analysis is based on electrical and mechanical similarities. The equivalent circuits, typical for electrical systems, are defined for the transmission shaft concerned. Modelling of the transmission shaft based on a formal analogy between the transmission shaft and the electric transmission line is also proposed. The results of a computer simulation and experimental test are presented. The results confirm the high conformity of the proposed mathematical model with the physical object.

Cytowania

  • 1 2

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 1 7

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 80 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
ENERGIES nr 13, strony 1 - 14,
ISSN: 1996-1073
Język:
angielski
Rok wydania:
2020
Opis bibliograficzny:
Popenda A., Lis M., Nowak M., Blecharz K.: Mathematical Modelling of Drive System with an Elastic Coupling Based on Formal Analogy between the Transmission Shaft and the Electric Transmission Line// ENERGIES -Vol. 13,iss. 5 (2020), s.1-14
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.3390/en13051181
Bibliografia: test
  1. Rabb, S.F.; Kahnamouei, J.T.; Liang, X.; Yang, J. Shaft Failure Analysis in Soft-Starter Fed Electrical Submersible Pump Systems. IEEE Open J. Ind. Appl. 2020, 1, 1-10. [CrossRef] otwiera się w nowej karcie
  2. Popenda, A. Mathematical modelling of transmission shafts based on electrical and mechanical similarities. Przegląd Elektrotechniczny 2019, 95, 196-199. [CrossRef] otwiera się w nowej karcie
  3. Czaban, A.; Lis, M. Mathematical Modelling of Transient States in a Drive System with a Long Elastic Element. Przegląd Elektrotechniczny 2012, 88, 167-170. otwiera się w nowej karcie
  4. Rusek, A.; Czaban, A.; Lis, M.; Klatow, K. Mathematical model of an electromechanical system with a long elastic element. Przegląd Elektrotechniczny 2015, 91, 69-72. (In Polish) otwiera się w nowej karcie
  5. Szabat, K.; Orłowska-Kowalska, T. Application of the Kalman filters to the high-performance drive system with elastic coupling. IEEE Trans. Ind. Electron. 2012, 59, 4226-4235. [CrossRef] otwiera się w nowej karcie
  6. Serkies, P.; Szabat, K. Application of the MPC controller to the Position Control of the Two-Mass Drive System. IEEE Trans. Ind. Electron. 2013, 60, 3679-3688. [CrossRef] otwiera się w nowej karcie
  7. Orłowska-Kowalska, T.; Szabat, K. Control of the drive system with stiff and elastic couplings using adaptive neuro-fuzzy approach. IEEE Trans. Ind. Electron. 2007, 54, 228-240. [CrossRef] otwiera się w nowej karcie
  8. O'Sullivan, T.; Bingham, C.C.; Schofield, N. High-performance control of dual-inertia servo-drive systems using low-cost integrated SAW torque transducers. IEEE Trans. Ind. Electron. 2006, 53, 1226-1237. [CrossRef] otwiera się w nowej karcie
  9. Li, W.; Hori, Y. Vibration suppression using single neuron-based PI fuzzy controller and fractional-order disturbance observer. IEEE Trans. Ind. Electron. 2007, 54, 117-126. [CrossRef] otwiera się w nowej karcie
  10. Valenzuela, M.A.; Bentley, J.M.; Lorenz, R.D. Evaluation of torsional oscillations in paper machine sections. IEEE Trans. Ind. Electron. 2005, 41, 493-501. otwiera się w nowej karcie
  11. Swanson, D.C. Signal Processing for Intelligent Sensor Systems with MATLAB®, 2nd ed.; CRC Press: Boca Raton, FL, USA, 2017; pp. 7-23. otwiera się w nowej karcie
  12. Xu, J.; Su, X.; Peng, B. Numerical Analysis and Demonstration: Transmission Shaft Influence on Meshing Vibration in Driving and Driven Gears. Shock Vib. 2015, 2015. [CrossRef] otwiera się w nowej karcie
  13. Łuczak, D. Mathematical model of multi-mass electric drive system with flexible connection. In Proceedings of the 19th International Conference on Methods and Models in Automation and Robotics, Miedzyzdroje, Poland, 2-5 September 2014; IEEE Publisher: New York, NY, USA, 2014; pp. 290-295. [CrossRef] otwiera się w nowej karcie
  14. Muyeen, S.M.; Mohd, H.A.; Takahashi, R.; Murata, T.; Tamura, J.; Tomaki, Y.; Sakahara, A.; Sasano, E. Transient Stability Analysis of Wind Generator System with the Consideration of Multi-Mass Shaft Model. In Proceedings of the 2005 International Conference on Power Electronics and Drives Systems, Kuala Lumpur, Malaysia, 28 November-1 December 2005; IEEE Publisher: New York, NY, USA, 2005. [CrossRef] otwiera się w nowej karcie
  15. Grządziela, A. Modelling of propeller shaft dynamics at pulse load. Pol. Marit. Res. 2008, 15, 52-58. [CrossRef] otwiera się w nowej karcie
  16. Pielorz, A. Dynamic analysis of torsional discrete-continuous systems with position-dependent variable inertia. J. Theor. Appl. Mech. 2014, 52, 107-115. otwiera się w nowej karcie
  17. Pielorz, A.; Skóra, M. Modeling of multimass systems torsionally deformed with variable inertia. Int. J. Differ. Equ. 2006, 2006. [CrossRef] otwiera się w nowej karcie
  18. Pielorz, A.; Skóra, M. Analytical approach in torsional multi-mass discrete-continuous systems with variable inertia. Meccanica 2009, 44, 121. [CrossRef] otwiera się w nowej karcie
  19. Rosołowski, E. Computer Techniques for Analysis of Electromagnetic Transient States, 1st ed.; Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej: Wrocław, Poland, 2009; pp. 23-31. (In Polish)
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 126 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi