Abstrakt
W roku 2010 zmieniła się struktura matury – po dwudziestu pięciu latach matematyka ponownie jest obowiązkowym przedmiotem na egzaminie. Aby uzyskać świadectwo dojrzałości, maturzyści musieli zdać (czyli otrzymać co najmniej 30% maksymalnej liczby punktów). Średni wynik egzaminu z matematyki na poziomie podstawowym wynosi 58,5%, a na poziomie rozszerzonym 49,3%. Sprawdzający egzamin („Matematyka” 8/2010) skarżyli się na unikanie przez uczniów dawania jakichkolwiek pisemnych komentarzy. Świadczy to o tym, że maturzyści mają poważne problemy z poprawną argumentacją i nie są w stanie stwierdzić, które fakty należy uzasadnić. Na jednym z internetowych czatów wiceminister edukacji prof. dr hab. Zbigniew Marciniak powiedział: „w Chinach maturę zdaje się z 6 przedmiotów. 5 można wybrać dowolnie, ale 6-ty to obowiązkowa matematyka. To dotyczy ponad miliarda obywateli planety Ziemia. To może coś w tym jest?” Pozostaje nam więc mieć tylko nadzieję, że w przyszłości egzamin maturalny będzie coraz skuteczniej próbował wyznaczać wysokie standardy kształcenia w zakresie matematyki, ponieważ, jak powiedział Arystoteles, „matematyka jest miarą wszystkiego”.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Pismo PG
strony 26 - 28,
ISSN: 1429-4494 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2010
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 137 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Flesz : teoria z matematyki poziom podstawowy
- A. M. Dąbrowicz-Tlałka,
- G. Kusztelak,
- J. Stańdo
- + 1 autorów