Abstrakt
Na podstawie literatury przedstawiono wybrane problemy dotyczące powiązania wytrzymałości zmęczeniowej łożysk ślizgowych ze strukturą i charakterystyką materiału tworzącego warstwę ślizgową panwi.W szczególności analizowano mechanizm inicjacji i propagacji pęknięć zmęczeniowych jako zależną nie tylko od wzorca obciążenia dynamicznego, lecz również od geometrii i struktury warstwy ślizgowej.Wyróżniono dwa typy pęknięć: strukturalne i magistralne. Proces formowania i rozwoju pękniecia analizowano z punktu widzenia mechaniki pękania opierając się na modelu Nemeca.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 29 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Journal of KONES
nr 16,
strony 423 - 427,
ISSN: 1231-4005 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2009
- Opis bibliograficzny:
- Sikora J., Kłopocki J., Majewski W.: Mechanism of the fatigue cracks development in bearing slide layer// Journal of KONES. -Vol. 16., iss. nr 4 (2009), s.423-427
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 96 razy