Abstrakt
In this paper a problem of simultaneous information acquisition from multiple depth cameras is investigated, aiming at obtaining single overall picture containing information from all cameras. The experiments are carried out on Microsoft Kinect devices. A methodology for merging images from multiple positioned in a line cameras is proposed. The method is based on the concept of simulating a view of an imaginary camera covering the field of view of depth cameras. For each considered pixel from cameras' views the position in imaginary camera view is established by using geometric properties. As exemplary usage merging of user masks is presented in the paper. The method could be as well utilized for merging locations of other specific points like detected user joints, or even full depth scenes.
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- Wytwarzanie Gier Komputerowych : Materiały konferencyjne Krajowej Konferencji Wytwarzania Gier Komputerowych, Gdańsk, 31 sierpinia - 2 września 2012. - T. 2 strony 109 - 114
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2012
- Opis bibliograficzny:
- Brzeski A., Dorożyński P., Dziubich K., Dziubich T.: Merging Images From Parallel Depth Cameras// Wytwarzanie Gier Komputerowych : Materiały konferencyjne Krajowej Konferencji Wytwarzania Gier Komputerowych, Gdańsk, 31 sierpinia - 2 września 2012. - T. 2/ ed. red. T. Boiński, J. Lebiedź, M. Wójcik. Gdańsk: , 2012, s.109-114
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 85 razy