Metodyka projektowania, budowy i utrzymania torów tramwajowych z wykorzystaniem techniki Mobilnych Pomiarów Satelitarnych
Abstrakt
Podstawowym problemem badawczym przedstawionym w dysertacji była analiza metod projektowych stosowanych w Polsce w porównaniu do reszty Świata. Prace wykazały, że stosowana w naszym kraju metodyka odbiega od zaleceń, które można znaleźć w przepisach zagranicznych. Brak jest analizy parametrów decydujących o komforcie jazdy, jak również kompleksowej metody oceny jakości projektowanego układu geometrycznego. Mając ten fakt na uwadze, postanowiono stworzyć nowatorską metodę projektowania tras tramwajowych. Odtworzenie stanu istniejącego toru oparto o innowacyjny system pomiarowy, opracowany przez Zespół Naukowy złożony z pracowników Politechniki Gdańskiej, Akademii Morskiej i Akademii Marynarki Wojennej. Następnie, po dostosowaniu analitycznych metod projektowania torów kolejowych do specyfiki tras tramwajowych, stworzono algorytmy wspomagające projektowanie i umożliwiające ocenę zaprojektowanego układu. Na podstawie przeprowadzonych analiz, powstała propozycja nowych wytycznych do projektowania infrastruktury tramwajowej oraz dopuszczalnych parametrów kinematycznych.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Doktoraty, rozprawy habilitacyjne, nostryfikacje
- Typ:
- praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2018
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 125 razy