Metodyka projektowania, budowy i utrzymania torów tramwajowych z wykorzystaniem techniki Mobilnych Pomiarów Satelitarnych - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Metodyka projektowania, budowy i utrzymania torów tramwajowych z wykorzystaniem techniki Mobilnych Pomiarów Satelitarnych

Abstrakt

Podstawowym problemem badawczym przedstawionym w dysertacji była analiza metod projektowych stosowanych w Polsce w porównaniu do reszty Świata. Prace wykazały, że stosowana w naszym kraju metodyka odbiega od zaleceń, które można znaleźć w przepisach zagranicznych. Brak jest analizy parametrów decydujących o komforcie jazdy, jak również kompleksowej metody oceny jakości projektowanego układu geometrycznego. Mając ten fakt na uwadze, postanowiono stworzyć nowatorską metodę projektowania tras tramwajowych. Odtworzenie stanu istniejącego toru oparto o innowacyjny system pomiarowy, opracowany przez Zespół Naukowy złożony z pracowników Politechniki Gdańskiej, Akademii Morskiej i Akademii Marynarki Wojennej. Następnie, po dostosowaniu analitycznych metod projektowania torów kolejowych do specyfiki tras tramwajowych, stworzono algorytmy wspomagające projektowanie i umożliwiające ocenę zaprojektowanego układu. Na podstawie przeprowadzonych analiz, powstała propozycja nowych wytycznych do projektowania infrastruktury tramwajowej oraz dopuszczalnych parametrów kinematycznych.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Doktoraty, rozprawy habilitacyjne, nostryfikacje
Typ:
praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
Język:
polski
Rok wydania:
2018
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 125 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi