Abstrakt
Artykuł dotyczy mitów przedsiębiorczości, czyli obiegowych przekonań dotyczących przedsiębiorców i prowadzenia firmy, które mają wpływ na sposób myślenia o własnym biznesie oraz na decyzje dotyczące zakładania firmy. Na podstawie badań prawie dwustu studentów kierunku Zarządzanie zweryfikowano intensywność i wiarygodność wskazywanych w literaturze 30 mitów przedsiębiorczości oraz ich znaczenie dla potencjalnej decyzji o prowadzeniu własnej działalności gospodarczej. Najsilniejsze i najbardziej znaczące okazały się mity związane z czynnikami sukcesu początkującej firmy. Wyniki badania podkreślają konieczność uwzględniania czynników społeczno-kulturowych w kształtowaniu postaw przedsiębiorczych i znaczenie analitycznej weryfikacji popularnych przekonań i porad dotyczących prowadzenia własnej firmy.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku
strony 395 - 405,
ISSN: 1899-9867 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2013
- Opis bibliograficzny:
- Krawczyk-Bryłka B.: Mity przedsiębiorczości a postawy wobec własnej działalności gospodarczej// Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku. -., nr. 22 (2013), s.395-405
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 121 razy