Abstrakt
Education technologies are on the cusp, emerging technologies connected with each other might reveal new added value in this field. In this paper, the author showed a framework for conducting civil engineering classes with a virtual presence on the construction site. The presented idea might be realized by use of the unnamed aerial vehicle equipped with 360 video camera. On-site activities are transmitted at a distance by GSM and streamed in real time to the personal computers of students. Contemporary research suggests that embodying the avatar (in this case unnamed aerial vehicle) expands the perspective and gives valuable experience, increasing the ability to acquire knowledge. This technology allows participating in classes by disabled students, people living in remote areas. Moreover, it might be available to reach places which are far away from the place of the class venue and offers to learn about the experience of construction engineers from around the world. Future possibilities of virtual presence framework development have been discussed.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- materiały konferencyjne indeksowane w Web of Science
- Tytuł wydania:
- 12th International Technology, Education and Development Conference strony 9895 - 9901
- ISSN:
- 2340-1079
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2018
- Opis bibliograficzny:
- Ziółkowski P..: Mobile virtual presence in civil engineering education and training, W: 12th International Technology, Education and Development Conference, 2018, ,.
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.21125/inted.2018.1433
- Źródła finansowania:
-
- Konkurs pozawydziałowy
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 146 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Teaching architectural history through virtual reality
- S. Kowalski,
- P. Samól,
- J. Szczepański
- + 1 autorów