Abstrakt
The aim of this paper is to introduce the Model of Rules for IT Organization Evolution which shall be in compliance with the Generic IT Organization Evolution Model. Due to its general nature, a set of practical adjustments is proposed in order to adapt the Generic Model to the IT Service Management domain. Further, two sets of rules describing the evolution of the IT Service Management area are defined based on two types of rules introduced herein (i.e. descriptive and dynamic ones). Moreover, the results of business verification of the model are discussed. Finally, a new model of rules, carefully redesigned according to the verification stage, is proposed. In this paper two levels of rules are introduced – operational and tactical ones, and usefulness of the Event-Driven Process Chain notation for development of the final version of the model of rules is presented.
Cytowania
-
6
CrossRef
-
0
Web of Science
-
1 0
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
LNCS Transactions on Computational Collective Intelligence
nr 7770,
strony 55 - 78,
ISSN: 2190-9288 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2013
- Opis bibliograficzny:
- Pastuszak J., Orłowski C.: Model of Rules for IT Organization Evolution// LNCS Transactions on Computational Collective Intelligence. -Vol. 7770., (2013), s.55-78
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1007/978-3-642-36815-8_3
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 118 razy