Abstrakt
Potrzeba zarządzania jakością w szkołach wyższych jest rezultatem gwałtownego wzrostu ilościowego instytucji akademickich, niewystarczającego finansowania szkolnictwa wyższego, trendów demograficznych oraz rosnącej konkurencji na rynku usług edukacyjnych. Do oceny jakości usług świadczonych przez uczelnie Autorzy proponują wykorzystanie dobrze znanego w biznesie modelu jakości usług Servqual. Wskazują zarówno korzyści, jak i trudności wynikające ze stosowania tego modelu do oceny szkoły wyższej. Generalną konkluzją jest stwierdzenie, że model ten może być przydatnym narzędziem w zarządzaniu uczelnią.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Nauka i Szkolnictwo Wyższe
strony 91 - 102,
ISSN: 1231-0298 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2002
- Opis bibliograficzny:
- Dominiak P., Leja K.: Modele jakości usług a zarządzanie szkołą wyższą// Nauka i Szkolnictwo Wyższe. -., nr. 2/18/2001 (2002), s.91-102
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 193 razy