Abstrakt
W artykule przedstawiono ogólny zarys problematyki związanej z badaniami i projektowaniem dwustanowych bezzałogowych obiektów pływających. Na początku, przedstawiono badania interdyscyplinarne i możliwości wdrożenia efektów badań. następnie scharakteryzowano tak zwane technologie zaawansowane zastosowanie, których jest niezbędne podczas badań i w czasie projektowania dwustanowych bezzałogowych obiektów pływających. Omówiono metodę badań własnych. Z kolei opisano dwustanowy pojazd podwodny typu AUV-Stealth. Główna część artykułu została poświęcona omówieniu problemów związanych z modelowaniem cech hydromechanicznych dwustanowych bezzałogowych obiektów pływających, w tym: pływalność i stateczność pojazdu, ruch i mobilność pojazdu, trudnowykrywalność pojazdu. W końcowej części artykułu przedstawiono wyzwania związane z dalszym rozwojem obiektów wielostanowych. Podano wnioski końcowe.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Tytuł wydania:
- W : Od metody elementów skończonych do mechatroniki strony 143 - 154
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2017
- Opis bibliograficzny:
- Gerigk M.: Modelowanie cech hydromechanicznych dwustanowych bezzałogowych obiektów pływających.// Od metody elementów skończonych do mechatroniki/ ed. Krzysztof Kaliński, Krzysztof Lipiński Gdańsk: Politechnika Gdańska, 2017, s.143-154
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 113 razy