Abstrakt
Przedmiotem niniejszej pracy doktorskiej było opracowanie empirycznego modelu hałasu emitowanego przez samochody, pozwalającego na określenie hałasu w dowolnych warunkach ruchu pojazdu oraz nadającego się do analizy parametrycznej wpływu podstawowych parametrów ruchu na emitowany hałas. W ramach pracy opracowano metodykę a następnie przeprowadzono badania drogowe hałasu ośmiu pojazdów. Na podstawie uzyskanych charakterystyk emisji hałasu zbudowano model VENOM (VEhicle NOise Model). W zakończeniu pracy przedstawiono analizę parametryczną wpływu parametrów ruchu pojazdu na hałas przez niego generowany oraz wpływ przykładowych profili prędkości jazdy na dawkę hałasu emitowanego do otoczenia.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Doktoraty, rozprawy habilitacyjne, nostryfikacje
- Typ:
- praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2005
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 145 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Implementacja aktów prawa w metodyce badań emisyjności akustycznej w transporcie szynowym
- R. Licow,
- N. Karkosińska-Brzozowska,
- A. Świerkoska
- + 12 autorów