Abstrakt
W pracy zaprezentowano sposób modelowania przełączalnego silnika reluktancyjnego wraz z całym układem napędowym. Przełączalne silniki reluktancyjne, w odróżnieniu od silników innych typów, wymagają zasilania z przekształtnika energoelektronicznego wraz z systemem sterowania. Dla analiz symulacyjnych pełnego układu jest pożądane dysponowanie modelem obwodowym przełączalnego silnika reluktancyjnego. Obwodowy model silnika jest szczególnie przydatny wtedy, gdy symulacje są przeprowadzane dla różnych algorytmów i parametrów sterowania. Przedstawiono wybrane wyniki symulacji ilustrujące poprawność działania opracowanego modelu i jego przydatność do modelowania układów napędowych z przełączalnymi silnikami reluktancyjnymi.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Przegląd Elektrotechniczny
nr 78,
strony 144 - 150,
ISSN: 0033-2097 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2002
- Opis bibliograficzny:
- Iwan K., Mosoń I.: Modelowanie układu napędowego z przełączalnym silnikiem reluktancyjnym// Przegląd Elektrotechniczny. -Vol. 78., nr. 5 (2002), s.144-150
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 128 razy