Abstrakt
Przedmiotem badań były warstwy wytworzone z proszku na bazie kobaltu, napawane laserowo i plazmowo na przylgnie zaworów wylotowych silników Diesla. Dla wszystkich warstw stwierdzono dobrą jakość, brak pęknięć i jednorodność struktury na powierzchni. Badania degradacji wykonano w specjalnie wykonanej komorze w gazach spalinowych silnika okrętowego. Badania napoin przeprowadzono po 2 miesiącach ekspozycji w podwyższonej temperaturze w zakresie 600-800ºC lub po utlenianiu w powietrzu w temperaturze 650ºC przez 100 godzin.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 19 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Journal of Machine Construction and Maintenance
strony 115 - 121,
ISSN: 1232-9312 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2006
- Opis bibliograficzny:
- Smoleńska H.: Morfologia napawanych warstw na bazie kobaltu po utlenianiu i korozji w gazach spalinowych// Problemy Eksploatacji. Maintenance Problems. -., nr. nr 1=60 (2006), s.115-121
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 102 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Regeneracja zaworów silników okrętowych metodą napawania plazmowego
- H. Smoleńska,
- W. Kończewicz,
- J. Łabanowski
2011
Behavior of the exhaust valve cladding face under the service conditions
- W. Kończewicz,
- H. Smoleńska
2009