Most Kolejowy im. Ernesta Malinowskiego przez rzekę Wisłę w Toruniu. Eksperymentalna identyfikacja współczynnika dynamicznego elementów pomostu.
Abstrakt
W artykule omówiono problematykę obliczania współczynnika dynamicznego poprzecznicy końcowej klasycznego mostu kratowego z jezdnią otwartą. Zwrócono uwagę na możliwość obliczenia współczynnika dynamicznego w zależności od źródła naprężeń. Przykład obliczeniowy wykazał 30% redukcję wartości naprężeń od ruchomych obciążeń w SGN przy nierównomiernym współczynniku dynamicznym. Obliczenia numeryczne i badania terenowe przeprowadzono z wykorzystaniem czujników tensometrycznych. Walidację numerycznego modelu MES przeprowadzono poprzez porównanie obliczeń dynamicznych dla pociągu testowego z wynikami pomiarów. W badaniach terenowych rozpatrywanego mostu uzyskano znacznie niższe wartości współczynników przewyższenia dynamicznego niż te, które podyktował normowy współczynnik dynamiczny. Przeprowadzono również obliczenia numeryczne przy użyciu pociągów HSLM i Real Trains w celu zidentyfikowania współczynnika wzmocnienia dynamicznego.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2023
- Opis bibliograficzny:
- Żółtowski K., Kalitowski P., Binczyk M.: Most Kolejowy im. Ernesta Malinowskiego przez rzekę Wisłę w Toruniu. Eksperymentalna identyfikacja współczynnika dynamicznego elementów pomostu.// Obiekty Kolejowe/ : , , s.275-290
- Źródła finansowania:
-
- Publikacja bezkosztowa
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 60 razy