Most Kolejowy im. Ernesta Malinowskiego przez rzekę Wisłę w Toruniu. Eksperymentalna identyfikacja współczynnika dynamicznego elementów pomostu. - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Most Kolejowy im. Ernesta Malinowskiego przez rzekę Wisłę w Toruniu. Eksperymentalna identyfikacja współczynnika dynamicznego elementów pomostu.

Abstrakt

W artykule omówiono problematykę obliczania współczynnika dynamicznego poprzecznicy końcowej klasycznego mostu kratowego z jezdnią otwartą. Zwrócono uwagę na możliwość obliczenia współczynnika dynamicznego w zależności od źródła naprężeń. Przykład obliczeniowy wykazał 30% redukcję wartości naprężeń od ruchomych obciążeń w SGN przy nierównomiernym współczynniku dynamicznym. Obliczenia numeryczne i badania terenowe przeprowadzono z wykorzystaniem czujników tensometrycznych. Walidację numerycznego modelu MES przeprowadzono poprzez porównanie obliczeń dynamicznych dla pociągu testowego z wynikami pomiarów. W badaniach terenowych rozpatrywanego mostu uzyskano znacznie niższe wartości współczynników przewyższenia dynamicznego niż te, które podyktował normowy współczynnik dynamiczny. Przeprowadzono również obliczenia numeryczne przy użyciu pociągów HSLM i Real Trains w celu zidentyfikowania współczynnika wzmocnienia dynamicznego.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja monograficzna
Typ:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Język:
polski
Rok wydania:
2023
Opis bibliograficzny:
Żółtowski K., Kalitowski P., Binczyk M.: Most Kolejowy im. Ernesta Malinowskiego przez rzekę Wisłę w Toruniu. Eksperymentalna identyfikacja współczynnika dynamicznego elementów pomostu.// Obiekty Kolejowe/ : , , s.275-290
Źródła finansowania:
  • Publikacja bezkosztowa
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 60 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi