Abstrakt
Pierwowzorem tej idei jest most Song Han z obrotowym pylonem w miejscowości Dan Nang w Wietnamie. Autora urzekła prostota jego konstrukcji i funkcjonalność, polegająca na tym, że każdej wielkości statek może przepłynąć po obróceniu przęsła z obrotowym pylonem wokół osi pionowej o 90 stopni. Zastanawiając się nad problemem budowy mostów o dużych rozpiętościach, autor doszedł do wniosku, że obecnie stosowana metoda montażu mostów wantowych polegająca na ich wysuwaniu z przyczółka (tzw. metoda najazdowa) nie musi być jedyną metodą montażu takich mostów. Mosty wantowe można także kształtować jako konstrukcje z obrotowymi pylonami, realizowane całkowicie na lądzie, a następnie obracane wokół osi pionowej pylonów. Ograniczeniem stosowania mostów z obrotowymi pylonami jest jedynie opłacalna rozpiętość przęsła głównego, która zdaniem autora niniejszego opracowania wynosi 250 - 300 mb. Oznacza to, że w przypadku zastosowania dwóch pylonów obrotowych szerokość przeprawy może wynosić bez podpór pośrednich, dla mostu zbudowanego całkowicie na lądzie, nawet 500 - 600 mb.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Przegląd Budowlany
strony 14 - 17,
ISSN: 0033-2038 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2009
- Opis bibliograficzny:
- Niewitecki S.: Mosty obrotowe o dużych rozpiętościach - idea, kształtowanie, wady i zalety// Przegląd Budowlany. -., nr. nr 3 (2009), s.14-17
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 251 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Przeprawa w Sobieszewie - koncepcja współczesnego mostu zwodzonego
- T. Kołakowski,
- W. Kosecki,
- S. Niewitecki
- + 1 autorów
BADANIA KOMPOZYTOWEGO MOSTU DLA PIESZYCH
- J. Chróścielewski,
- M. Miśkiewicz,
- Ł. Pyrzowski
- + 1 autorów