Multicomponent layers for aluminium alloys surface consolidation - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Multicomponent layers for aluminium alloys surface consolidation

Abstrakt

The main reason of the surface modification of the components such as pistons and cylinder blocks made of cast aluminium alloys is to obtain high hardness, wear and corrosion resistance of the working surface for larger lifetime of the motor-car and aircraft engines. In that aspect, the new conception of development - by hybrid method - of surface layers containing manganese, nitrogen, sulphur (Mn-N-S) and manganese, nitrogen, oxygen (Mn-N-O) on aluminium alloys was considered in this paper. These layers are diffusively connected with aluminium base, possess high hardness and good tribological properties. The aim of this paper is to present the influence of the proposed consolidation method on microstructure, phase composition, microhardness, wear and corrosion characteristics of the surface layers produced on AlSi13Mg1CuNi alloy.

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Solid State Phenomena nr 165, strony 336 - 341,
ISSN: 1012-0394
Język:
angielski
Rok wydania:
2010
Opis bibliograficzny:
Serbiński W.: Multicomponent layers for aluminium alloys surface consolidation// Solid State Phenomena. -Vol. 165., (2010), s.336-341
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 13 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi