Abstrakt
W pracy zaprezentowano wyniki optymalizacji parametrów konstrukcyjnych silnika Stirlinga o konfiguracji beta z mechanizmem korbowym Ericssona. Jako kryterium przyjęto maksymalizację mocy silnika. W pierwszym etapie poddano optymalizacji tylko parametry konstrukcyjne wymiennika ciepła (7 zmiennych) W drugim etapie do powyższych zmiennych decyzyjnych procesu optymalizacyjnego dołączono wymiary tłoka oraz parametry konstrukcyjne mechanizmu Ericssona (łącznie 21 zmiennych). Przeprowadzono analizę wrażliwości mocy (funkcja celu) oraz sprawności silnika na odstrajanie optymalizowanych parametrów wokół otrzymanych rozwiązań optymalnych.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- Proceedings of the 11th International Stirling Engine Conference ISEC. strony 157 - 165
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2003
- Opis bibliograficzny:
- Abenavoli R., Kormański H., Rudzinska K.: Multiparameter analysis of Stirling engine with Ericsson drive mechanism. // Proceedings of the 11th International Stirling Engine Conference ISEC. / Rome: Univ. Rome, 2003, s.157-165
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 96 razy