Nadmierne osiadania nawierzchni drogowej w ujęciu geotechnicznym - przyczyny, monitoring, możliwe metody naprawy
Abstrakt
Nadmierne osiadania nawierzchni stanowią „wieczny” problem użytkowników dróg. Z odkształceniami nawierzchni łączy się obniżenie komfortu i bezpieczeństwa jazdy (BRD). Jedną z podstawowych przyczyn takiego zjawiska jest zachowanie się podłoża gruntowego. Najczęściej dotyczy to zjawiska osiadania podłoża gruntowego, stanowiącego efekt ściśliwości gruntów w wyniku przyłożenia obciążenia i jest przekroczeniem stanów granicznych użytkowalności (SGU). W rzadszych przypadkach odkształcenia wiążą się z przekroczeniem stanu granicznego nośności (SGN).
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Tytuł wydania:
- Budownictwo drogowe strony 116 - 121
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2020
- Opis bibliograficzny:
- Horodecki G.: Nadmierne osiadania nawierzchni drogowej w ujęciu geotechnicznym - przyczyny, monitoring, możliwe metody naprawy// Warunki gruntowe a projektowanie oraz budowa dróg i mostów. Budownictwo drogowe/ Katowice: Elamed Media Group, 2020, s.116-121
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 185 razy