Abstrakt
Przedstawiono oryginalne rozwiązanie wzmocnienia uszkodzonych udarowo belek strunobetonowych typu korytkowego wiaduktu drogowego w ciągu Obwodowej Trójmiasta. Rozwiązanie polega na wykonaniu naprawy uszkodzonej belki skrajnej poprzez iniekcje i reprofilację, wzmocnienie dźwigara taśmami CFRP, a następnie wykonanie stalowego dźwigara kratowego w położeniu poziomym współpracującego z belkami skrajnymi. W rezultacie uzyskano dźwigar wzmocniony na siły poziome (uderzenia prostopadłe), którego rodzaj można by przyrównać do dźwigara skrzynkowego. Zaletą rozwiązania jest m.in. łatwość ewentualnych, przyszłych skutków kolizji. Przedstawione rozwiązanie konstrukcyjne stanowi jeszcze jedno oryginalne rozwiązanie techniczne autorów w odniesieniu do ustrojów z belek korytkowych ulegających uszkodzeniom w wyniku uderzeń pojazdów drogowych w belki strunobetonowe typu ď.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- XIII Seminarium Współczesne Metody Wzmacniania i Przebudowy Mostów. strony 55 - 64
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2003
- Opis bibliograficzny:
- Cichocki M., Kozakow Z.: Naprawa i wzmocnienie belek korytkowych uszkodzonych wskutek uderzeń pojazdów.// XIII Seminarium Współczesne Metody Wzmacniania i Przebudowy Mostów. / Poznań: Inst. Inż. Ląd. P. Pozn., Zw.Zawodowy Mostowców RP Oddz. Wlkp, 2003, s.55-64
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 160 razy