Naprawa i wzmocnienie belek korytkowych uszkodzonych wskutek uderzeń pojazdów. - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Naprawa i wzmocnienie belek korytkowych uszkodzonych wskutek uderzeń pojazdów.

Abstrakt

Przedstawiono oryginalne rozwiązanie wzmocnienia uszkodzonych udarowo belek strunobetonowych typu korytkowego wiaduktu drogowego w ciągu Obwodowej Trójmiasta. Rozwiązanie polega na wykonaniu naprawy uszkodzonej belki skrajnej poprzez iniekcje i reprofilację, wzmocnienie dźwigara taśmami CFRP, a następnie wykonanie stalowego dźwigara kratowego w położeniu poziomym współpracującego z belkami skrajnymi. W rezultacie uzyskano dźwigar wzmocniony na siły poziome (uderzenia prostopadłe), którego rodzaj można by przyrównać do dźwigara skrzynkowego. Zaletą rozwiązania jest m.in. łatwość ewentualnych, przyszłych skutków kolizji. Przedstawione rozwiązanie konstrukcyjne stanowi jeszcze jedno oryginalne rozwiązanie techniczne autorów w odniesieniu do ustrojów z belek korytkowych ulegających uszkodzeniom w wyniku uderzeń pojazdów drogowych w belki strunobetonowe typu ď.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Aktywność konferencyjna
Typ:
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Tytuł wydania:
XIII Seminarium Współczesne Metody Wzmacniania i Przebudowy Mostów. strony 55 - 64
Język:
polski
Rok wydania:
2003
Opis bibliograficzny:
Cichocki M., Kozakow Z.: Naprawa i wzmocnienie belek korytkowych uszkodzonych wskutek uderzeń pojazdów.// XIII Seminarium Współczesne Metody Wzmacniania i Przebudowy Mostów. / Poznań: Inst. Inż. Ląd. P. Pozn., Zw.Zawodowy Mostowców RP Oddz. Wlkp, 2003, s.55-64
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 122 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi