Abstrakt
Celem artykułu jest opisanie roli, jaką w tworzeniu nowej firmy pełni poczucie własnej skuteczności. W pierwszej części artykułu opisane są źródła poczucia samoskuteczności oraz jego następstwa w oparciu o teorię Bandury. W drugiej części artykułu opisane jest rozróżnienie pomiędzy ogólnym poczuciem samoskuteczności a poczuciem samoskuteczności w kontekście przedsiębiorczości (ESE). Autorzy przedstawiają teoretyczne i metodologiczne aspekty wykorzystania ESE w badaniach dotyczących intencji założenia firmy u preprzedsiębiorców.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 21 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2012
- Opis bibliograficzny:
- Zięba K., Ziemiański P.: Nascent entrepreneurship and the role of self-efficacy// Przedsiębiorstwo we współczesnej gospodarce - teoria i praktyka.. -., nr. nr 1 (2012), s.27-36
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 97 razy