Abstrakt
This article presents a new method of arc fitting for railway track realignment. The theoretical foundations are presented, along with a detailed algorithm of the iterative computational process. This method is based on solving a set of linearized pseudo-observation equations. The formulas of the functional model of the fitting problem were derived, and a special form of objective function is proposed. An iterative method for optimization of objective functions is described, and an analysis of the functional model is presented. Specific conclusions are presented based on the results of this analysis.
Cytowania
-
1 2
CrossRef
-
0
Web of Science
-
1 2
Scopus
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Opublikowano w:
-
JOURNAL OF SURVEYING ENGINEERING-ASCE
nr 141,
wydanie 4,
strony 1 - 24,
ISSN: 0733-9453 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Cellmer S., Rapiński J., Skala M., Palikowska K.: New Approach to Arc Fitting for Railway Track Realignment// JOURNAL OF SURVEYING ENGINEERING-ASCE. -Vol. 141, iss. 4 (2015), s.1-24
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1061/(asce)su.1943-5428.0000163
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 191 razy