Abstrakt
The article presents the development of author’s concept of a diesel/hydraulic propulsion system for inland watercraft. Due to specific nature of vessel navigation on rivers, classical propulsion systems with shaft lines can be effectively replaced by systems with hydraulic power transmission. A solution is also presented of a hybrid design with extra electric port having the form of a pumping system driven from a battery of accumulators. Strong and weak points of the proposed solution are discussed and its energy effeciency is assessed.
Cytowania
-
3
CrossRef
-
0
Web of Science
-
4
Scopus
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 121 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Polish Maritime Research
nr 26,
strony 134 - 141,
ISSN: 1233-2585 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2019
- Opis bibliograficzny:
- Piątek D.: NEW CONCEPT OF HYBRID PROPULSION WITH HYDROSTATIC GEAR FOR INLAND WATER TRANSPORT// Polish Maritime Research -Vol. 26,iss. 2(102) (2019), s.134-141
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.2478/pomr-2019-0033
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 212 razy