Abstrakt
W opracowaniu postawiono tezę, że zmianom w uczelniach powinna towarzyszyć szersza refleksja na miejscem i rolą norm akademickich. Porównując normy akademickie zaproponowane przez Mertona i post-akademickie autorstwa Zimana wskazano, na przykładzie polskich publicznych uczelni technicznych, że w podstawowych dokumentach uczelni dominują odniesienia do norm post-akademickich. W podsumowaniu stwierdzono, że celowa byłaby szersza debata o normach w środowisku akademickim, której nie zastąpi tworzenie uczelnianych kodeksów etycznych.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości
nr T. 17,
strony 415 - 428,
ISSN: 2084-2686 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2012
- Opis bibliograficzny:
- Leja K.: Normy akademickie wyznacznikami tworzenia strategii uniwersytetu?// Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości. -Vol. T. 17., nr. Nr 1 (2012), s.415-428
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 101 razy