Abstrakt
W pracy przedstawiono wyniki obliczeń programami Fluent i Comet dla płata śruby napędowej. Pola prędkości oraz wirowość za płatem porównano z wynikami pomiarów (LDA- Laser Doppler Anemometry) w tunelu kawitacyjnym Centrum Techik Okrętowych (CTO). Przedstawiono wpływ adaptacji siatki wg różnych kryteriów (lokalnej wirowości lub prędkości) na zgodność wyników obliczeń z danymi eksperymentalnymi.
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- The First International Symposium on Marine Propulsors : proceedings of smp'09, Trondheim , Norway, 22-24 June 2009 strony 609 - 613
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2009
- Opis bibliograficzny:
- Flaszyński P., Szantyr J., Dymarski P., Kraskowski M.: numerical prediction of vortex generated by hydrofoil// The First International Symposium on Marine Propulsors : proceedings of smp'09, Trondheim , Norway, 22-24 June 2009/ ed. eds. K. Koushan, S. Steen. - Norwegian Marine Technology Research Institute ( MARINTEK); Norwegian University of Science and Technology (NTNU). Trondheim: Norwegian Marine Technology Research Institute ( MARINTEK), 2009, s.609-613
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 104 razy