Abstrakt
Rosnąca liczba wykrywanych wad kontaktowo – zmęczeniowych stawia przed diagnostami nowe wyzwania. Przede wszystkim konieczne jest opracowanie nowych kryteriów oceny trwałości (przydatności) eksploatacyjnej szyn. Należy odejść od uśredniania liczby pęknięć szyn na 1 km toru. Wady w szynach powinny być analizowane w poszczególnych kilometrach linii i tokach szynowych. Bez tego nie będzie możliwe zidentyfikowanie i skwantyfikowanie czynników wpływających na ich powstawanie i rozwój. Ta wiedza jest niezbędna to formułowania prawidłowych zaleceń utrzymaniowych. Pod warunkiem że celem jest usunięcie przyczyn zjawiska, a nie ciągłe usuwanie jego skutków. Natomiast żadne kryteria nie mogą zwolnić diagnostów z korzystania z własnego doświadczenia, wiedzy eksperckiej i zdrowego rozsądku.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
INFRASTRUKTURA TRANSPORTU
strony 10 - 15,
ISSN: 1899-0622 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2014
- Opis bibliograficzny:
- Zariczny J., Grulkowski S.: OBSERWACJE JAKO PODSTAWOWE NARZĘDZIE W DIAGNOSTYCE SZYN KOLEJOWYCH// INFRASTRUKTURA TRANSPORTU. -., nr. 6 (2014), s.10-15
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 109 razy